twee shirts klaar

Ik heb van het zelfde stofje twee verschillende modellen shirts gemaakt.
Ben er erg blij mee ze zitten allebei weer heel erg mooi.


Dit is de aster van la maison victor heb er al gemaakt met lange mouw en deze heb ik gemaakt met een korte mouw.
Ben heel erg blij met het resultaat.








Heb het patroon wel aangepast ook de wintervariant.
Het is een vrij recht model, ik heb hem op de heupen iets wijder getekend dan dat de grootste maat ging en ik heb de taille ingenomen de bovenwijdte was mijn uitgangspunt.
Zal de volgende keer als ik een patroon overneem wat foto's nemen en er dan een blogje van maken.

Meerdere mensen hebben dit model gemaakt en ik heb de tips van hun meegenomen in mijn model.
Het halsbeleg van het achterpand zit ook aan het voorpand ik heb hem ook een cm lager gemaakt en ik knip de hals zonder naad.

Het volgende shirt is dezelfde stof ander model.

Het is de odette ook weer een model van de la maison victor.
Dit is ook weer een redelijk recht model ik ga dan van de bovenwijdte uit en pas de rest aan op mijn maten.
Deze ook weer iets getailleerd.

Heb de mouw biezen niet alleen op de schoudernaad en zijnaad vast gezet maar ook nog ff een steekje aan vp en ap gegeven zo blijven ze heel erg mooi zitten.

De hals bies heb ik weer net als anders gedaan opmeten en dan op gevoel eraan spelden en stikken.

Heel blij met mijn shirts hoop dat ik ze nog een keer kan dragen voor de winter en ja anders liggen ze vast klaar voor het nieuwe zomer seizoen want ja dit kan altijd.

Stof is een punta ook de biezen zijn van punta gemaakt.


Patronen : la maison victor en een beetje van mij (hihi)
Stoffen   : Driessen


Iedereen een hele fijne week.

Corina

Reacties

  1. Dat is een leuk stofje! Niet gezien, of is het al ouder?

    Ik zou zeggen, goed gelukt!
    Veel draagplezier! Kan altijd nog met een vestje er over, toch?

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie shirts hoor! En als een patroon goed zit, lekker meer maken dan. Andere stofje doet dan een hoop!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zo bijna een jaar geleden iets gepost

Lang geleden zeg en toch genoeg gemaakt en gebeurd

zo op de valreep nog een berichtje in 2019