Twee jurkjes gemaakt

Bij ons in de vrienden kring zijn er twee jonge dames na elkaar jarig,
Dit zijn twee stoere dames, die graag jurken dragen.

Ik heb voor beide dezelfde stof gebruikt, ze zijn gek op dieren maar vooral ook op paarden.
Heb wel paarden stof gezien maar er niet bij stil gestaan op dat moment, toen ik het wilde gaan
kopen was deze helaas al op.
Ik heb daarom gekozen voor de zebra stof ze waren er allebei erg blij mee.

Ze hebben beide hun verjaardag cadeau inmiddels gehad dus kan ze nu hier posten.

Deze jurk is na getekend van een bestaande jurk en is vorig jaar ook al eens gemaakt dus de lengte was het enige wat ff na gekeken moest worden want de originele draagt ze ook nog steeds.
Die was ook nog wel goed van lengte maar ik heb toen het patroon iets aangepast voor die zomer.




De jurk werd gelijk ff geshowd en goed gekeurd.
Mag er waarschijnlijk nog wel een maken.






Deze heb ik het patroon van moeders gekregen dus die maten hoefde ik me geen zorgen over te maken.
Twee keer dezelfde stof en toch totaal anders.













Dit is een racerback ik kreeg van een andere vriendin de tip om een stretch siersteek te gebruiken, zij was er die dag toen ik het omvouw er aan wilde stikken.
Ben erg blij met deze tip en ga hem vaker gebruiken, rek is echt heel erg goed en mooier dan de zigzag.


Twee vliegen in een klap deze keer kleding stuk van de maand daar loop ik niet mee achter wel met het posten ervan.
Dit zijn ze voor de maand mei en juni.

Iedereen een hele fijn week.

Corina

Reacties

  1. Leuke jurk. De jurk is hier zeker goedgekeurd en hangt al in de kast. Ze wilde hem morgen aandoen (vandaag was haar verjaardagsjurk nog aan de beurt.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zo bijna een jaar geleden iets gepost

Lang geleden zeg en toch genoeg gemaakt en gebeurd

zo op de valreep nog een berichtje in 2019