Jaimy

Ik zit op het moment met onze Jaimy op cursus, of het helpt zal de toekomst ons leren. Gisteren ook weer naar cursus geweest, op de cursus gaat het best goed. S'morgens tijdens het uitlaten was het minder, hij ging letterlijk en figuurlijk z'n neus achterna. Het is een Friese Staby dit is een Nederlands ras en het is een jachthond, en laat ie in het land nou een haas zien. Ik kon roepen maar luisteren was er niet bij, ik ben op een  gegeven moment maar naar hem toe gelopen en toen ik dichterbij kwam begon ie weer te luisteren gelijk weer aan de lijn.

We gaan eerdaags maar eens kijken voor een hele lange lijn, dan kan ik hem los laten en dan heb ik toch nog de mogelijkheid om op de lijn te gaan staan. Hij is wel heel erg lief en makkelijk verder, vandaag visite over de vloer met kinderen ook dat ging goed. Vanmiddag de buurtjes op visite gehad en daar ging ie opschoot liggen slapen.
Ff gauw een foto maken en ja hoor dan ga je maar weer zitten. Van de week lag ie in de stoel en toen lukte het wel toen bleef ie slapen en hoe

Zo ligt ie heel vaak te slapen, of hij ligt helemaal opgerold net als een egeltje. In april hebben we examen dus word nog vervolgd. Iedereen een fijne week.

groetjes Corina

Reacties

  1. Corina, wat een heerlijke Jamy hebben jullie!! En zo'n lange lijn lijkt me inderdaad wel praktisch. Maar misschien is hij die na april niet meer nodig...??
    Jij ook een fijne week gewenst!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het toch zo'n leuke hond, hopelijk gaat ie beter luisteren, want het kan best gevaarlijk zijn, als hij ervan tussen gaat.
    Heel veel succes met de voorbereidingen tot het examen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk beest. En ja een jachtinstinct ....dat gaat boven gehoorzaamheid.Ik heb voor Isolde een longeerlijn ( paardensport). Dan loopt ze los met de lijn achter haar aan. En dan kan je er idd op gaan staan. Nu loopt Isolde ook vaak los, maar ja ook regelmatig achter een haas aan. Dan sta ik dom te kijken hoe eerst de haas en dan zij voorbij scheurt........

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zo bijna een jaar geleden iets gepost

Lang geleden zeg en toch genoeg gemaakt en gebeurd

zo op de valreep nog een berichtje in 2019